John Deere Connected Support™ (uppkopplad support) kombinerar maskinuppkoppling, innovativa verktyg och proaktiv hjälp av återförsäljare för att säkra att dina maskiner kör med bästa prestanda under högsäsong till lägsta möjliga driftskostnad. Det enda du behöver för att börja dra nytta av fördelarna med John Deere Connected Support™ är en uppkopplad maskin. Använd vårt JDLink™ modem för snabb och enkel uppkoppling av din John Deere maskin eller annan maskin. Vi erbjuder både plug-and-play och fullt integrerade modem – kontakta din återförsäljare för mer information om vilken modell som passar dig bäst.
John Deere Connected Support™ kombinerar maskinuppkoppling, innovativa verktyg och proaktiv hjälp för återförsäljare för att säkra att dina maskiner alltid finns tillgängliga under högsäsong.
John Deere Connected Support™ ökar maskinens produktivitet, förlänger den aktiva körtiden och sänker driftskostnaderna. Den uppkopplade supporten kräver avancerad teknik som Expert Alerts, Machine Dashboard instrumentpanel, underhållsmeddelanden, fjärrstyrd monitoråtkomst och Service ADVISOR™ Remote fjärrstyrning. Nedan kan du läsa mer om hur dessa fungerar i detalj.
Machine Dashboard instrumentpanel är det senaste diagnostiska verktyget för support på distans som utvecklats av John Deere. Med hjälp av avancerad analys presenteras maskinens drifttillstånd för återförsäljarens specialister i realtid, för att de snabbt ska kunna se vilka maskiner som behöver omedelbar service.
Med fjärrstyrd monitoråtkomst kan din återförsäljare se vad du eller din förare ser på hyttmonitorn och bilda sig en uppfattning om eventuella driftsproblem. Med ditt samtycke kan servicetekniker fjärransluta till hyttmonitorn för att bistå vid justeringar i realtid som optimerar maskinen vid ändrade förhållanden, eller för felsökning.
Din John Deere återförsäljare organiserar den service som behövs om du ska få ut det mesta av din maskin. Underhållsintervallen optimeras utifrån användning, årstid och utnyttjande av andra tjänster.
Med Expert Alerts kan din John Deere återförsäljare hjälpa dig att avsevärt öka körtiden och förbättra maskinens prestanda. Återförsäljaren kan identifiera potentiella maskinproblem och åtgärda dem innan de orsakar skada. Våra Performance Expert Alerts ger dig snabba insikter om maskinernas prestanda och ger dig råd i rätt tid om hur du optimerar för maximal kapacitet.
Service Advisor Remote fjärrstyrning
Med Service ADVISOR Remote fjärrstyrning kan din återförsäljare analysera felsökningskoder (DTC) i realtid för att identifiera potentiella maskinproblem. Men det är inte allt, Service ADVISOR Remote fjärrstyrning kan också utföra fjärruppdateringar av programvara och till och med uppdatera sensorn och ställdonskalibreringen.
Ladda ner vår broschyr för att få reda på hur realtidsövervakning och experthjälp kan öka maskinens prestanda och körtid.
Andra tjänster från John Deere
Oavsett om det gäller utökad garanti eller regelbundet underhåll från John Deeres experter, förutom de uppkopplade supportjänster som erbjuds för dina John Deere maskiner, erbjuder vi även ett brett utbud av andra tjänster för att dina maskiner ska fungera med största möjliga effektivitet.
Du kan spara mycket på att låta kontrollera maskinen i tid. Efter en säsong med hårt arbete behöver din maskin kontrolleras för att vara redo för nästa. Våra experter kör tester för att säkra att alla delar är i bästa skick. Diagnostiken täcker in 70 punkter och inkluderar allt som är viktigt för säkerhet och körtid.
Välj Expert Check 7+ för John Deere maskiner som är äldre än sju år. Få en detaljerad rapport med rekommenderade reparationer med originaldelar från John Deere, fabriksrenoverade delar eller Alternatives by John Deere, för bibehållen prestanda och lägre kostnader.
John Deere finns nära dig. Vårt professionella experter står alltid till tjänst för dig och din verksamhet. Använd vår sökfunktion för att hitta den återförsäljare som finns närmast dig.