
En servicekarriär kan börja med en praktikplats, med olika möjligheter att utvecklas till en servicespecialist eller till och med verkstadschef eller högre. Du får den specialistutbildning du behöver för att kunna arbeta på högteknologiska maskiner – allt från gräsklippare till självgående exakthackar, och från traktorer till satellitbaserade guidningssystem.
Du har det övergripande ansvaret för serviceteamet som ger kunder råd om reparationer och uppgraderingar – på fältet och i verkstaden. Därför driver du på servicekvalitet och lönsamhet med total kundtillfredsställelse som mål.
Du utför diagnoser, reparationer och underhållsarbete på kund- och återförsäljarägd utrustning, samt ger kunder råd om optimala maskinjusteringar och uppgraderingar.
Du utför komplexa diagnoser och reparationer på för specifika maskiner (traktorer, sprutor, tröskor, grönytemaskiner och teknik för precisionslantbruk). Du ger kunder råd om optimala maskinjusteringar och -uppgraderingar. Du agerar som expertkontakt för kollegor och kunder.
Du drar full nytta av kraften i maskinuppkoppling och John Deere Connected Support™ verktygen för att säkerställa maskiners körtid och prestanda enligt serviceavtal.
Du lär dig allt om arbetet som servicetekniker hos återförsäljaren i kombination med besök på en teknisk utbildning. Du utför, tillsammans med en mentor, grundläggande reparationer av lantbruks- eller grönyteutrustning och deltar även i en teknisk utbildning.
Jobben och arbetsbeskrivningarna som publiceras på den här webbplatsen ska förstås som exempel – arbetsbeskrivningarna på de jobb som faktiskt erbjuds av återförsäljare kan variera. Alla samtal beträffande anställningsvillkor hos återförsäljare försiggår enbart mellan sökanden och återförsäljaren, och detsamma gäller all annan kommunikation, t.ex. jobbansökningar och intervjuer.