Ny John Deere klippare med noll vändradie för mindre trädgårdar

Berlin, 21 augusti 2013 – Husägare kan nu klippa gräsmattan fortare, enklare och effektivare med John Deeres senaste klippare med noll vändradie (ZTR), Z235. Den nya modellen i EZtrak ZTR-serien har omkonstruerats för att erbjuda en kompakt, lättanvänd maskin för mindre eller invecklat anlagda trädgårdar.

Z235 når en hastighet framåt av upp till 10,8 km/h med en robust remdriven transmission som ökar hastigheten. Klipparens förmåga att göra 360–graders svängar gör den ytterst manövrerbar och minskar antalet kördrag som behövs för att klippa trädgården. Z235 är försedd med ett 107 cm (42 tum) rotorklippdäck som inkluderar John Deeres patenterade EDGE klippsystem, en design som lyfter och fördelar gräsklippet jämnare.

Förutom det snabba arbetet, är både enkelhet vid användningen och förarkomforten viktiga när du använder en åkgräsklippare. Z235:s kompaktare design säkerställer att klippningen nu är bekvämare med denna maskintyp i mindre trädgårdar och runt gestaltande föremål eller andra hinder.

Klipparens nya lägre tyngdpunkt gör styrningen smidigare och förbättrar dragförmågan. Föraren kan också ställa in klipphöjden på maskinen mellan 25-102 mm på några få sekunder utan att behöva lämna förarsätet. Förarplattformen är lätt att lyfta upp för att ge bättre åtkomst till klippdäckets drivrem för bortrensning av eventuellt avlagrat gräsklipp och för snabbare underhåll.  Som tillval finns även en bakmonterad uppsamlare.

Z235 ersätter Z225 och förenar sig med två andra John Deere klippare med noll vändradie i EZtrak-serien - Z425  för kunder i bostadsområden och Z645 för halvprofessionella användare. Den nya klipparen Z235 med noll vändradie kommer att vara tillgänglig hos John Deere-återförsäljarna under våren 2014.

Produktspecifikationer - EZtrak-seriens klippare med noll vändradie

Z235

Z425

Z645