John Deere lanserar nya heavy-duty Gator XUV

Berlin, 21 augusti 2013 – Den nya XUV-serien av heavy-duty crossover-transportfordon från John Deere innefattar den snabba och kraftfulla Gator XUV 825i och den fyrsitsiga Gator XUV 855D S4.

Mer kraft, hastighet och acceleration med nya Gator XUV 825i

Du som kräver förstklassiga prestanda vid hård terrängkörning, åkkomfort hela dagen och kapacitet att anta nya utmaningar i extrem terräng, läs noga! John Deere har introducerat den kraftfulla Gator XUV 825i. Denna nya modell har konstruerats för att vara snabbare, kraftfullare och flexiblare än den nuvarande serien av Gator transportfordon från John Deere.

Gators har alltid varit kända för hållbarhet, mångsidighet och säkerhet. XUV 852i har alla dessa grundläggande kvaliteter, men extra kraft och hastighet skiljer den från de andra i serien.

Den nya XUV 825i är utrustad med en 812 cm³, tre-cylindrar, vätskekyld bensinmotor med dubbla överliggande kamaxlar, en effekt på 37 kW (50 hk) och topphastighet på 70 km/h plus en 26,7-liters bränsletank. Motorn i bilklass är utrustad med elektronisk bränsleinsprutning för en enkel start som tillsammans med de nya CVT-luftintagen ger mjukare prestanda i stil med en bil. 4WD med manuell aktivering och automatisk främre differentialspärr. Fyrhjulsdrift med fast ingrepp gör att Gator enkelt klarar av alla typer av terränger. Det helt separatfjädrade hjulen med dubbla triangellänkar ger 203 mm hjulrörelse uppåt och 267 mm markfrigång. Servostyrningen med anti-kickback är standard på denna nya modell, vilket gör den lättstyrd utan ansträngning, oavsett markförhållanden.

Lastflaket är tillverkat av 15 % glasfyllt polypropylenbaserat kompositmaterial som eliminerar rost och bucklor, samt minskar buller. Denna rymliga design i ett stycke har en kapacitet på 454 kg.

Den nya John Deere Gator XUV 825i finns tillgänglig i John Deeres traditionella grön-gula färger.

Ny fyrsitsig Gator kombinerar terrängkörning och komfort

Med den nya kraftfulla Gator XUV 855D S4 kan de som älskar att vara utomhus på leriga vägar nu även ta med vänner, familj och packning på en åktur. Denna senaste medlemmen i Gator-familjen möter de krav kunden ställer på hållbarhet och mångsidighet, både vid körning på sin egendom liksom vid all terrängkörning.

XUV 855D S4 drivs av en vätskekyld trecylindrig dieselmotor på 16,1 kW (21,9 hk) som även finns i den nuvarande XUV 855D-modellen. Denna Gator har även en maxhastighet på 51 km/h med servostyrning som standardutrustning.

För att göra det möjligt att ta med extra passagerare eller frigöra ytterligare lastutrymme är XUV 855D S4 utrustad med ett fällbart baksäte, som ger en plan yta för extra lagringsutrymme. Ett rymligt lagringsutrymme under sätet ingår också. Det slitstarka lastflaket av metallhybrid bygger på Gators tradition av överlägsen transportkapacitet på fyrsitsiga modeller.

"Lanseringen av Gator XUV 855D S4 speglar en växande popularitet för crossover-transportfordon," säger (infoga namn & titel). "Kunderna ville ha en tung XUV med en konstruktion för flera passagerare som var bekväm och anpassningsbar. Denna nya Gator ger en utmärkt balans mellan prestanda och arbetskapacitet för att kunna klara alla utmaningar vid terrängkörning."

Den nya John Deere Gator XUV 855D S4 finns tillgänglig i olivgrönt och svart och kommer precis som den nya heavy-duty XUV 825i att finnas tillgänglig under hösten 2013, tillsammans med en mängd olika fabriks- och återförsäljarmonterade tillbehör.

Tekniska specifikationer - Gators XUV 825i och XUV 855D S4

Gator XUV 825i

Gator XUV 855D S4

Motor