XUV 855D Gator försedd med en ny servostyrning

För att ytterligare öka körupplevelsen i alla tänkbara typer av terräng kan nu John Deeres XUV 855D Gator 4x4 fås med servostyrning. Denna har konstruerats för att märkbart reducera styrkrafterna jämfört med modeller som saknar denna funktion.

Det nya fabriksinstallerade, elektriska servostyrningssystemet (EPAS) är standard på modeller med oliv & svart färggivning och tillval på gröna & gula modeller. Systemet har en anti-rekyl-funktion och är hastighetsberoende – ju fortare du kör desto känsligare blir styrningen, reglerat av en momentgivare och en färddator. Styrningens konstruktion minskar också däckslitaget på hårt underlag och skonar dessutom turfen.

XUV 855D Gator med 25 hk är det snabbaste och kraftigaste dieseldrivna transportfordonet i John Deere modellserie, med en topphastighet av 52 km/h. Den är försedd med en äkta 4-hjulsdrift som vid behov aktiveras med en omkopplare placerad på instrumentpanelen; fjädring med dubbla triangellänkar fram och bak, varav den bakre är justerbar. Markfrigången är hela 267 mm, den totala nyttolasten uppgår till 635 kg medan den klarar en släpvagnsvikt på 680 kg.

Som standard är Gatorn utrustad med ett ROPS överrullningsskydd på fyra stolpar som om så önskas kan förvandlas till en helglasad deluxe hytt och förses med ytterligare tillval som verktygshållare och skiljeväggar för lastflaket, frontmonterat lasträcke, rammskydd och förhöjda sidolämmar.

John Deere GmbH & Co. KG
Region 2 Sales & Marketing Center