SIMA – Den första John Deere händelsen under 2013

SIMA Show (24–28 februari) i Paris representerar den första plattformen för presentation av nya John Deere produkter under 2013. Den 3 200 m2 montern i hall 5B kommer att ’Visa vägen’ på många sätt.

Förutom prisbelönta lösningar som John Deere Multibränslemotorn (SIMA guldmedalj) och monitor med fjärrstyrning (Remote Display Access) (SIMA silvermedalj), kommer företaget att fokusera på John Deere FarmSight-strategin, en serie lösningar utvecklade för optimering av körning, logistik och beslutsfattande på gården.

John Deere presenterar också en ny bogserad spruta i R900i-serien. Den nya modell R952i, som är perfekt för växtodlare och maskinstationer, har en kapacitet på 5 200 liter och är fullt utrustad med intelligenta i-lösningar, genom hela sprutförloppet – från fyllning till spolning.

Dessutom kommer ett antal nya John Deere produkter att finnas för visning för internationella SIMA-besökare. Som ersättare till John Deere 6030-serien Mannheim-traktorer visas en ny modellserie 6M-traktorer från 115–170 hk, utrustade med miljösteg III B motorer, och utvecklade speciellt för medelstora växtodlingsgårdar och animalieproducenter.

På SIMA kommer för första gången också den nya John Deere DirectDrive växellådan att demonstreras. Här kombinerar man den steglösa växellådans komfort med den mekaniska växellådans effektivitet.

Den nya John Deere 7080-serien självgående exakthackar har en motoreffekt på mellan 380 och 812 hk. Modellserien har utökats och inkluderar nu en 440 hk maskin. Hela serien är utrustad med den nya KernelStar-teknologin, ett avancerat koncept baserat på ett patenterat utförande med koniska skivor.

Kärnorna bokstavligen finkrossas, jämfört med traditionella kärnprocessorvalsar, eller andra på marknaden tillgängliga utföranden med skivor.

Den största John Deere tröskan, modell S690, kommer också att finnas på mässan. Den kommer att vara utrustad med band, en lösning som avsevärt minskar jordpackning under svåra skörde- och fältförhållanden.

Slutligen kommer man att visa en serie lösningar, som erbjuds av John Deere Water, och som utvecklats för att tillföra vatten och näring direkt till plantornas rotsystem.

John Deere GmbH & Co. KG
Region 2 Sales & Marketing Center