Deere & Company ett av världens 50 mest beundrade företag

För femte året i rad har Deere & Company rankats som ett av världens 50 mest beundrade företag av affärstidskriften FORTUNE.

John Deere hamnade på 40:e plats på listan över de mest beundrade företagen. Listan färdigställs efter en utvärdering av mer än 1 400 företag, och synpunkter från ledande affärsmän över hela världen. Urvalet består av de tusen största företagen i USA, liksom de 500 företag utanför USA, med en årsomsättning på mer än $10 miljarder, som finns med i FORTUNEs globala databas. Överst på listan i år återfinns Apple, Google och Amazon.com.

"Att Deere & Company rankas som ett av världens mest beundrade företag är ett strålande bevis på engagemanget hos alla våra medarbetare", säger Samuel R. Allen, John Deeres ordförande och verkställande direktör. "Genom att skickligt genomföra vår tillväxtstrategi och våra visioner, fortsätter John Deere personal att framgångsrikt tjäna kunder i hela världen, vars arbete är kopplat till jorden".

I den första utvärderingen av de 1 400 företagen, tittar man på innovation, personalvård, produktkvalitet, långsiktigt investeringsvärde, ekonomisk stabilitet, attraktionskraft som arbetsgivare, samhällsansvar, användning av tillgångar och global konkurrenskraft.

Därefter sammanställs 57 olika branschlistor. John Deere rankas 2013 som tvåa på listan för industri- och lantbruksutrustning. Nästa steg är att ta in synpunkter från flera tusen ledande affärsmän för att bestämma den slutgiltiga rangordningen bland företagen.

Deere & Company är världens ledande tillverkare av lantbruksutrustning, och en ledande leverantör av utrustning för bygg- och entreprenad-verksamhet, skogsbruk och grönyteskötsel. Företaget har cirka 67 000 anställda över hela världen och omsatte $36 157 miljarder under bokföringsåret 2012.

John Deere GmbH & Co. KG
Region 2 Sales & Marketing Center