Pressemeddelelse   01 januari 2020

Ny Gator är den bekvämaste någonsin

Ny Gator 2020

John Deeres nya premium XUV 865R Gator är den bekvämaste av alla modeller i företagets utbud av crossover-fordon som någonsin producerats. Modellen har en dieselmotor med en effekt på 23 hk, och kombinerar den etablerat höga prestandan hos XUV 865M med många andra förarvänliga funktioner, inklusive en lyxig hytt.

Standardspecifikationer inkluderar en steglös växellåda med behovsstyrd fyrhjulsdrift, servostyrning, fullt oberoende hjulupphängning och ett tillbehörsförberett elsystem. Den tysta, fullt utrustade hytten erbjuder bekväma billiknande säten för upp till tre personer vid offroad-körning, lättöppnade dörrhandtag, en fullt öppningsbar vindruta och ett beprövat och mycket effektivt HVAC-system (värme, ventilation och luftkonditionering).

Dessutom har hytten en tilltalande beigefärgad interiör och en ny, ergonomisk design, med lättanvända, centralt placerade, billiknande reglage. Taket är utformat så att vatten ska leta sig mot kanterna, och de högt placerade fram- och bakljusen sitter skyddade under takkanten.

R-modellen med hytt inkluderar dessutom en rad ytterligare standardutrustning, inklusive ett justerbart 40/60 bänksäte, tiltbar ratt, solskydd, vindrutetorkare och -spolare, samt elkablar för tillbehör, och hel- och halvljus LED strålkastare.

XUV 865R Gatorn har en trecylindrig, vätskekyld motor på 854 cm3, som levererar en motoreffekt på 23 hk vid 3 600 rpm, och en max. hastighet på 50 km/h. Den rena fyrhjulsdriften har en differentialspärr med automatisk låsning och en elektronisk vippströmbrytare på instrumentbrädan för enkel användning.

Som komplement till den robusta ramen, har fordonet en oberoende fyrhjulsupphängning. Denna har utformats för en bekvämare körupplevelse och optimal belastningskapacitet i svår terräng, utan att kompromissa med vare sig körkvalitet eller fordonets stabilitet.

Det mångsidiga deluxe lastflaket är tillverkat av ett hållbart kompositmaterial som eliminerar rost och bucklor och som är ljuddämpande. Baklämmens handtag har samma konstruktion som på pickuper, och särskilda skydd finns tillgängliga för bakljusen. Lastflaket kan lätt omvandlas till en plan lastyta och har en lastkapacitet på 454 kg, medan bogseringskapaciteten är 900 kg och den totala nyttolasten 680 kg.

För extra mångsidighet kan det nya John Deere XUV 865R Gator transportfordonet utrustas med en rad olika tillbehör, från frontblad till vinscher, och har en stor bränsletank på 42 liter för färre stopp för tankning.

Ny Gatoir 2020 studio