PRESSRELEASER   20 mars 2020

Få den senaste tekniken till ett lägre pris

StarFire2020

John Deere inbytesprogram: StarFire iTC positionsmottagare för SF6000

Mannheim, 20 mars 2020 – lantbrukare och maskinstationer erbjuds möjligheten att uppgradera sina befintliga John Deere positionsmottagare till den senaste guidningstekniken till ett specialpris, från 1 mars till 30 april.

StarFire iTC mottagaren introducerades 2004 och etablerade John Deere som industriledande vad gäller guidningsautomatik, med sin nu välkända gula, hyttmonterade kåpa, och exakta positionsmätning via olika satellitnavigationssystem (GNSS). Från och med januari 2021 kommer dessa enheter emellertid inte att finnas tillgängliga för mottagning av SF1 och SF2 korrektionssignaler.

Efter detta datum kommer AutoTrac automatisk styrning endast att använda den exaktare RTK-signalen. Tillämpningar som sektionskontroll, dokumentation och parallellspårning kommer fortfarande att kunna användas med tidigare 2630 och 1800 GreenStar-monitorer.

För att kunna dra fördel av dagens avancerade satellitnavigeringsteknik, kan våra kunder nu byta in sin nuvarande iTC-mottagare mot den senaste, fjärde generationens StarFire 6000 modell, hos sin lokala återförsäljare. I erbjudandet ingår inte bara mottagaren, men också den exaktare SF3-signalen, med en noggrannhet ner till 3 cm, såväl som en avancerad Gen4 4240 eller 4640 GreenStar-monitor, till ett fördelaktigt paketpris.

De flesta kunderna använder positionsmottagaren för AutoTrac guidningssystem, men den tekniska utvecklingen under de senaste två decennierna omfattar nu nya, avancerade funktioner som sektionskontroll för sprutor och gödningsspridare. Liksom smartmobiler är beroende av en ständigt kraftfullare hårdvara för en effektivare funktion, har de senaste John Deere mottagarna genomgått en liknande teknisk prestandaökning.

Uppgraderingen erbjuder fördelar som snabbare signalåtkomst, kompatibilitet med ISOBUS-monitorer, såväl som trådlös uppdatering av mjukvara och en PIN-kodslåsning för att skydda mot stöld.

För mer information se www.deere.se eller kontakta din återförsäljare.

StarFire - SE