PRESSRELEASER   25 juni 2020

JDLink telematiksystem är nu standard på 6R-serien

Mannheim, 25 juni 2020 – Som svar på kundernas krav på maximal körtid, meddelar John Deere att fr.o.m. den 7 juli 2020 kommer alla nya 6R-serien traktorer att levereras med JDLink telematiksystem som standard utrustning.

JDLink inte bara möjliggör trådlös dataöverföring mellan traktorn och MyJohnDeere.com Operations Center informationscentral. Funktionen AutoTrac Online (kräver ett JDLink Connnect abonnemang) minskar inställningstiden på fältet. Det erbjuder också en unik, välbeprövad uppkopplingsteknik som säkerställer en proaktiv körtid.

Det demonstrerar John Deeres åtagande att förse kunderna med kompromisslös teknik. Det inkluderar också fjärrstyrd maskinövervakning och exklusiva Expert Alerts varningsmeddelanden som bidrar till att lösa potentiella driftstörningar innan de inträffar.

Trådlös dataöverföring (WDT) är det enklaste sättet att överföra inställningar och referenslinjer från Operations Center till traktormonitorn eller ladda upp dokumentation (kräver ett JDLink Connect abonnemang).