Pressreleaser   August 29, 2018

John Deere introducerar ny 8600 självgående exakthack

Mannheim, 29 August 2018 – Som svar på marknadens krav på ökad effekt, ökad effektivitet och ökad produktivitet för självgående exakthackar med en transportbredd under 3 meter, introducerar John Deere inför säsongen 2019 ytterligare en modell till den befintliga 8000-serien.

Modell 8600 lanserades ursprungligen 2014 som ingångsmodellen för självgående exakthackar med bred materialflödeskanal, och kommer nu att bli den största modellen i 8000-serien med standard materialflödeskanal. Även med stora 2,15 m diameter 710/75R42 framdäck, kommer hela 8000-serien att hålla sig under den kritiska transportbredden 3 meter.

Den nya 8600 självgående exakthacken drivs av en John Deere PSS 13,5 liters 625 hk motor, samma motor som sitter i 9600, den nya ingångsmodellen med bred materialflödeskanal. Modell 8600 kommer också att utrustas med den nya XStream KP kärnprocessorn, och erbjuds som ett alternativ till den väl beprövade John Deere Premium-processorn, som är standard för samtliga modeller från 8300 till 9900.

XStream KP processorn har utvecklats i partnerskap med det USA-baserade företaget Scherer, en erfaren ledare inom kärnprocessorteknik. Den är konstruerad specifikt för att kunna hantera stora materialvolymer och erbjuder bästa bearbetning och hackning för alla snittlängder. Kärnprocessorn kan enkelt tas av för snabb växling från majs till gräs.

Samtliga 8000- och 9000-serien självgående exakthackar för 2019 kan utrustas med John Deeres kompletta urval AMS-lösningar för precisionslantbruk, som erbjuder både bättre körkomfort och snittkvalitet.

Specifikationer för 2019 års 8600 självgående exakthack:

Motor

John Deere PSS

Slagvolym

13,5 liter

Max. effekt

625 hk

Växellåda

Trestegsväxellåda med växlingsknappar (standard) eller ProDrive automatväxellåda (tillval)

Materialflödeskanal

Standard bredd