Pressreleaser   den 8 juni 2017

John Deere och Grevlundagården i unikt samarbete

I dag finns det fler hästar än mjölkkor i Sverige. Hästgårdarna är allt från små hobbyanläggningar till stora företag. Gemensamt för dem alla är att de behöver traktorer och maskiner för att underlätta det dagliga arbetet. John Deere har många kompakta maskiner som passar perfekt till dessa kunder och har under ett antal år satsat allt mer på hästnäringen och ridsporten.

En av alla nöjda kunder är Grevlundagården som drivs av Peder Fredricson och Lisen Bratt Fredricson. De har precis fått leverans av en John Deere 5085M med frontlastare, en 3063E med frontlastare samt en Gator för transporter.

– Vi har en bred produktportfölj som passar in just för hästnäringen och hästsporten. Tittar vi på framförallt kompakttraktorsegmentet där vi har traktorer från 50 hästkrafter och neråt så har de rätt storlek för att komma in i stallen och anläggningarna med möjlighet att koppla till olika typer av harvar och bevattningsutrustning. Viktigt för detta kundsegment är också enkelhet och driftsäkerhet säger Håkan Westesson, försäljningschef på Svenska John Deere.

– Vi har precis inlett samarbete med John Deere och det känns jättespännande. Hästarna skall skötas varje dag och vi har rätt så mycket gödselhantering som skall göras på ett effektivt sätt. Man skall in och ut med foder och vi har även våra ridbanor som skall skötas, så vi har lite specifika krav på hur maskinerna skall fungera. Våra hopphästar är rätt känsliga så jag vill inte att det skall komma upp stenar ur marken, för trampar hästarna på dem så får de ont i hovarna. Så vi vill ha traktorer som inte river upp marken så mycket, säger Peder Fredricson - Grevlundagården.

För mer information – kontakta gärna Håkan Westesson 070 697 71 05.