Pressreleaser   07. Juli 2016

John Deere utökar familjen av Gator™ transportfordon med prisvärd modell i mellanstorlek

John Deere uppdaterar sitt utbud av transportfordon med Gator™ XUV 560. Mellanklassmodellen är framtagen för de förare som vill ha ett prisvärt, bekvämt och mångsidigt transportfordon med 4-hjulsdrift. Gator XUV 560 är utrustad med en ergonomisk förarplats, tystgående V-twinmotor, separat 4-hjulsfjädring, 4-hjulsdrift och flera redskapsalternativ, och kan därför hjälpa dig med flera olika jobb.

”Den här uppdateringen av vår Gator-familj ger våra kunder ännu mer att välja mellan”, sade Paul Trowman, marknadschef Europa. ”XUV 560 konstruerades för att leverera all den prestanda, mångsidighet och komfort som du förväntar dig av John Deere, till ett attraktivt pris”.

Fordonet är utformat för komfort hela dagen, mycket likt en personbil. Säkerheten är starkt prioriterad och skyddet för förare och passagerare (med enkel i- och urstigning), trepunktsbälten och sidohandtag, ser till att alla är väl skyddade. XUV 560 har ett tätt förvaringsutrymme under huven och ett stort lastflak, tillverkat av material som eliminerar rost, bucklor och sänker bullret. Baklämmen sköts med en hand som på lastbilar och kan öppnas eller avlägsnas för enklare rengöring eller transport av långa objekt.

Gator XUV 560 levereras som standard med separat fjädring på alla 4 hjulen, vilket ger oöverträffat bekväm körning i utmanande terräng och utmärkt kontroll i tvära svängar. Den här Gator-modellen drivs av en 570 cm³ bensinmotor i V-twinutförande, med en förgasare som ställts in för snabb gasrespons, tillförlitlig start i kallt väder, mjuk effektutveckling i mellanregistret och en tyst tomgångskörning. Den har en snabb acceleration och en topphastighet på 45 km/h för snabb hantering av de tuffaste jobben på din egendom.

Transportfordonet Gator XUV 560 finns nu att köpa hos din lokala John Deere-återförsäljare.