Pressreleaser   October 04, 2016

Ny 5G-serien specialtraktorer

Mannheim, 26 september 2016 - John Deeres senaste 5G-serien specialtraktorer inkluderar fyra modellinjer, utrustade med 3,5 liters miljösteg III B motorer, med en nominell effekt från 75 till 105 hk (97/68/EC).

Den nya serien har utvecklats speciellt för att erbjuda hög prestanda av komfort, kraft, hydraulkapacitet och manövreringsförmåga för kunder som arbetar i frukt- och vinodlingar, eller arbeten som kräver en smal spårvidd.

5GF-, 5GN- och 5GV-serien traktorer finns i två utföranden, utan hytt eller en hytt med ny interiör och ny reglagedesign. Hytten inkluderar en elektronisk handgas, ny fram/backspak, nya vänster och höger reglagekonsoler, en ny monitor, 10 procent mer utrymme, och som tillval ett deluxe luftfjädrat förarsäte. Traktorerna har upp till 15 procent snävare vändradie, samt ökad hydraulkapacitet, upp till 126 liter/min med tre hydraulpumpar.

5GL-seriens 75, 90 och 100 hk fyrhjulsdrivna modeller har en ny fabriksinstallerad lågprofilshytt, en så smal bredd som 1,4 m, och en ny 24F/12R PowrReverser växellåda. 5GL traktorerna är speciellt lämpade för vinodlingar med pergolor, och har samma ökade hydraulkapacitet som övriga modeller i denna klass.